Update!!

11 juli 2015 - Ghanzi, Botswana

Hoi allemaal!

Zooo, das lang geleden dat ik een verhaaltje heb geplaatst...bijna 2 maanden! Maar goed, onder het motto van geen nieuws goed nieuws zullen we maar zeggen!!

Er is wel redelijk veel gebeurd hier de afgelopen tijd. Sinds de vorige break die ik in en om Kruger Park heb doorgebracht, heb ik mijn examen voor Back Up Trails Guide gehaald in de maand juni. Dit wil zoveel zeggen dat ik nu met gasten die wandelsafaris willen doen, mag lopen door de bush met een geladen geweer...en dan maar hopen dat ik ook durf en raak kan schieten met een goed geplaatst brainshot....Op de schietbaan is het redelijk te doen, maar voor het echie...denk het wel hoor ;-)

De hele maand juni stond in het teken van dit examen, zowel theorie als praktijk. Je moet minimaal 75 uur wandelervaring hebben in de bush, en minimaal 10 "encounters on foot" met een van de big 6 (big 5 + nijlpaard) met goed gevolg hebben afgelegd. Spannend joh, die beesten benaderen, rekening houden met wind, stand van zon, escape routes voor jou en je gasten en het dier, blijven staan bij een schijnaanval enz. Nu moet ik eigenlijk alleen uren toevoegen (200) en dan kan ik mijn examen voor lead guide gaan doen! Dit zou moeten lukken, want mijn stage adres is ook bekend; ik blijf in Marakele Park, en mijn tijd wordt verdeeld tussen de main lodge en de wandel lodge! Dussss, als iemand nog ekkertjes over heeft, boeken op:

Op dit moment zit ik trouwens in de Kalahari in Botswana samen met pappie en mammie!! Heb weer vakantie....en vorige week woensdag, zijn ze me op komen zoeken. 30 juni was het officieele einde van de opleiding en 16 juli begint mijn stage. Ze hebben 2 nachtjes geslapen in de lodge waar ik stage ga lopen, en namen me mee voor een rondreis door Botswana; de zoutpannen van Makgadikgadi, de Okavango Delta en de Kalahari woestijn! Echt zo mooi alllemaal. Vooral de delta vind ik schitterend! Donderdag as leveren ze me weer af en gaat mijn stage beginnen!! Heel benieuwd!

En voor de leuk nog even 2 fotootjes van een pangolin, super zeldzaam en van 1 van de twee kleine luipaardjes die zijn geboren, niet ver van mijn tent!!

Hoop dat alles goed met jullie gaat, en volgend reisverhaal hopelijk iets snellers met wat pics from Botswana!

Ve

DSC_0140DSC_0030

1. Peter van Mens:
    11 juli 2015
    Hoi Bram, het was weer erg leuk om jouw verhaal te kunnen lezen en het samenzijn met Marianne en Gert-Jan is natuurlijk helemaal super. Wat heerlijk voor jou dat de studie goed verloopt en je moet er weliswaar hard voor werken, maar dan is het toch ook erg fijn als je die examens haalt. Heel veel plezier met elkaar toegewenst en je krijgt de groeten van drie kleinkinderen die hier logeren. See you, Peter.
  2. Anne:
    13 juli 2015
    Heeee Brammel,

Top gedaan! Dat is in the pocket en nu ervaring opdoen. Hoor van vele kanten dat Botswana fantastisch is. Lekker genieten dus met Marianne en Gert-jan. Fantastisch dat jullie dit samen doen. Succes met je stage. Geweldig dat je in 'je eigen' park je stage kunt lopen. Geniet er maar van! Hier nu regen na heel warm weer. Ook wel eens lekker zo'n daggie. Veel plezier en liefs van ons allemaal.
  3. Frans de Kwant:
    15 juli 2015
    Hey Bramme !!

uit het oog maar niet uit het hart.
    Goed om weer eens van je te vernemen en dat het je goed gaat. Ben je echt op je plekkie in de wereld terecht gekomen ? ik ben daar heel nieuwsgierig naar .Lijkt me geweldig als dat zo is ...
    Wij zijn net terug van Lago di Garda en hebben ons daar wederom ontzettend op het gemak gevoeld.
    Nb Loet gaat volgende week met Ado A1 naar China een tournooi spelen en Vince heeft zijn debuut in KHFC 1 gehad dus dat gaat lekker.
    Bramme , het ga oe goe en wanneer ik had durven vliegen had ik allang op je reserveringslinkie geklikt...

Salut,

Frans