Van alles wat, en geslaagd voor rijexamen!

6 mei 2015 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Hoi allemaal, ben ik weer! En zal tijd worden ook...pfff hele lange tijd niet geschreven dus hoog tijd! Op maar gelijk met de deur in huis te vallen: ben geslaagd voor mij rijexamen! Natuurlijk ander rijexamen dan in Nederland, alhoewel ik dat nooit gedaan heb... Nee, dit was andere koek, 3 uur durende safari leiden in een Landrover met echte gasten. Was net voor mijn laatste 2 weekjes vrij geslaagd voor de theorie en nu dus de praktijk...4 gasten en een instructuur, en 3 uur lang praten over zoogdieren, bomen en planten met al hun oude gebruiken, ecosystemen, geschiedenis, vissen, reptielen, insecten, het heelal met een heuse laserstraal naar constallations, (pff weet het NL woord niet eens meer;-) klimaat enz...je krijgt er een droge bek van! Maar wel gaaf om te doen, en voor veel bezoekers is alles nieuw, dus met een beetje enthousiasme kom je een heel eind!IMG-20150427-WA0002

En natuurlijk rond het "Golden Hour" mooi tafeltje neerzetten met bakkie biltong en lekkere drankies. Had natuurlijk ook gezorgd dat het favoriete bushdrankje aanwezig was: Gin & Tonic met lemon! Helaas mag je zelf als gids niks nemen...

Na die 3 uur was ik echt serieus moe! Maar instructeur liet al gauw blijken dat het wel goed zat! Lekker! Van de 10 studenten hebben er 6 de theorie en praktijk gehaald, waarvan ik er dus eentje ben! In de tussentijd ook nog mijn wilderness first aid diploma gehaald, en nu zijn we druk bezig met tracking...das toch wel pittig, om in een paar vormloze putten in het zand een strontkever te herkennen die een shitball aan het rollen is...maar goed, zal ook wel weer loslopen! Aanstaande maandag beginnen we met schieten op de schietbaan, met plaatjes van buffels en leeuwen die met 60 km per uur op je afkomen...

Vanaf 17 mei weer 2.5 weekjes vrij, en er staat een trippie in de stijgers om Krugerpark te doorkruisen van noord naar zuid! Maar ja, nog steeds TIA hier he!

Ondertussen genieten we elke dag ook nog steeds van nieuwe onverwachte dingen...zoals bijv deze:

IMG-20150415-WA000220150505_153038[1]IMG-20150415-WA0005

Dus alles blijft gewoon super gaaf! Maar eerlijk is eerlijk, niet dat het allemaal gewoon wordt, maar begin NL (en Duitsland ook gijssie;-) en jullie te missen. En natuurlijk helemaal op een avond als deze met de krakert Barca-Bayern...Maar goed, heb mooi vooruitzicht met pappie en mammie die langskomen op 1 juli!

Ga trouwens waarschijnlijk stage lopen in Maratabe lodge en de Walking safari lodge vlak in de buurt waar ik nu zit! Neem ff een kijkkie:

www.marataba.co.za

En natuurlijk boeken die hap!

Nou, hoop dat ik dit mini verhaaltje nog geplaatst krijg met de lousy internet verbinding hier...en dan hopelijk volgen er snel meer!

Ga nu snel onder de hete douche, en dan slaapzak in met dekbedje erover heen, koud hoor hier, graad of 5 in de nacht, en muts en handschoenen aan als we om 6.00 uur in de ochtend wegrijden! Maar om 10.00 uur is het alweer een aangename 30 graad!

Houdoe uit de bush!

Kauli

1. Kitty:
    6 mei 2015
    Brambo gast... Wat word ik toch blij van je verhalen
  2. Anne:
    6 mei 2015
    Heeee Brammel, wat leuk om weer van je te horen. Weer een supermooi verhaal. Je vertelt het zo beeldend dat ik me helemaal voor kan stellen hoe het allemaal is. Gaaf om door jou een keer rondgereden te worden in the bush. Moet je voorlopig nog wel ff blijven want moet nog flink sparen om met kids en Marc jouw kant op te komen. Goed dat je de test gehaald hebt. Klasse! Zo zie je maar weer; doen wat je leuk vindt want daar ben je dan ook goed in. Geniet nog maar lekker verder van alles. Liefs, Marc, Merel, Hidde en Anne
  3. Marianne kaulingfreks:
    6 mei 2015
    Hi ranger in spé! Weer een leuk verhaal en prachtige foto's. Verheugen ons op een safaritour onder jouw leiding in juli!! Zijn nu al aan het aftellen....
  4. Peter van Mens:
    7 mei 2015
    Hoi Bram; het was weer leuk om jouw boeiende verhalen te lezen. Gaaf dat je voor jouw rijexamen geslaagd bent; dat is inderdaad wel wat anders dan ons rijexamen. Al met al heb je dus weer heel veel nieuwe ervaringen opgedaan en heerlijk dat je er zelf zo van geniet; het harde werken wordt gelukkig ook positief beloond, mooi toch ! Wij gaan vanaf morgenmiddag tot en met maandag a.s. met de kinderen en kleinkinderen naar Epe en hebben daar drie huisjes in de bush; wilde beesten zullen er wel niet zijn, wel een indoor wildwater baan en andere attracties, vooral voor de kinderen. Alvast een heerlijke vakantie toegewenst en het Krugerpark doorkruisen zal ook wel heel fraai zijn. Geniet ervan en tot dan, see you, Peter.
  5. Dyanne:
    7 mei 2015
    Brammie,
    Ikke ben stik jaloers!
    Ik ben al bezig om Ton zo ver te krijgen om je op te zoeken als we straks werkeloos zijn haha!
    Super dat hè het zo naar je zin hebt! En ook super dat je al je examens haalt! Enig om je verhalen te lezen...
    Groetjes van ons!
  6. Hans van Wakeren:
    9 mei 2015
    Heey Bramski! Die hazen zijn dus toch gemene beesten zo te zien! :) Grote sank voor je updates, mooi.. Ik nu jn Barcelona waar de zaterdagochtend begin met hardlopen van hotel naar: Nou Camp..om het er maar even in te wrijven bij je.. Take care vriend! Grtz. H.
  7. Lia de Wild:
    13 mei 2015
    hoi Bram.
    Super dat je dit ook weer gehaald hebt! Wij zijn trots op je. Fijn dat je ouders komen. We wensen je een fijne vakantie en blijven op de hoogte via jouw moeder.
    Groetjes, Rien Lia.
  8. Ria en jan scheenhart:
    14 mei 2015
    Hoi Bram , proficiat , goed joh! Geniet van je vrije tijd en van alles wat je nog meemaakt. Gr. Jan en Ria