Studeren.....

11 februari 2015 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Hello!!

Ben ik weer!

Nog altijd een lekkere 38 graden in Marakele Park dus nog lekker genieten. Snap er niks van, maar de mensen zeggen echt dat het koud wordt in de winter, en dat het zelfs soms vriest...Enfin, ik ben hier nu bijna 3 weken, en zaterdag hebben we onze eerste test...dat wordt wat...100 verschillende vogels kunnen herkennen, inclusief hun geluid, 62 bomen de engelse naam en de latijnse naam, 10 verschillende soorten gras, sporen van dieren en dan nog van alles over ecologie...pfff. Maar goed, het is meer om te kijken waar we staan. Ik kan nu al wel 25 verschillende vogelgeluiden herkennen, en het is altijd weer een kick als je ze dan in het echt hoort! Mijn favoriet tot nu toe is de Woodland Kingfisher, omdat ie me altijd wakker maakt om 4.30 en de hele dag vrolijk en aanwezig is hoor maar: https://www.youtube.com/watch?v=On8C6YSYbDo

Helaas een migrant, dus vanaf april verdwijnt ie naar warmere oorden in centraal afrika...

Woodland-Kingfisher

Nou, ga snel weer verder met Termilia Sercicea, Vachellia (Acacia) Tortilles, Kigelia Africana etc en hun medicinale werkingen :-)

Tot de volgende keer,
Bram

1. Roel:
    11 februari 2015
    Kijk goed bezig ouwe Bushranger, beter geluiden leren dan wiskundesommetjes zullen we maar zeggen ( met dat wiskunde-ravijn van je..)
    Benieuwd naar je rapportcijfer ! Succes in ieder geval en enjoy natuurlijk !
  2. Anne:
    11 februari 2015
    Nou, dan ben ken je toch zeker al een kwart van de geluiden. Ha ha. Wel interessant hoor allemaal. Leuk om te weten toch?
    Succes met de test en geniet maar lekker daar. Op je lijf geschreven!
  3. Peter van Mens:
    11 februari 2015
    Hoi Bram; leuk om weer op de hoogte gehouden te worden waar je zo al mee bezig bent. Dat studeren lijkt me inderdaad pittig, daar moet je toch ook wel hard voor studeren. De Woodland Kingfisher heb ik beluisterd, die ken ik dus nu ook.38 graden lijkt me erg warm, maar je zult er wel aan wennen. Succes a.s. zaterdag met jullie test en ook veel plezier toegewenst. See you, Peter
  4. Marianne kaulingfreks:
    11 februari 2015
    Nou Bram, we dachren dat het hier warm is op Curacao, maar de 38 gr halen we hier niet. Pittig ook, wat je allemaal moet leren, ben al blij als ik het geluid van een kanariepiet herken.....
    Enfin, over een tijdje mag je je kennis op ons overbrengen in Marakele.
    Hartstikke veel succes en sterkte met je studie!
  5. Anke:
    11 februari 2015
    Ha Bram, Wij zullen voor je duimen a.s.zaterdag! Gaat vast lukken!!! Veel suc6 en wij genieten van je verhalen!
  6. Mark van Mens:
    11 februari 2015
    Hey Bram, lekker temperatuur daar! Zou iets voor mij zijn! Héél veel succes zaterdag!
  7. Paat:
    12 februari 2015
    Haha ... ik speel dat geluid net af; Ons eigen lid van de big 5 hier, de huispoes, wordt HE LE MAAL gek. Mooi... die is dol op kingfishers blijkbaar.

Goed studeren Bram! Ik zet je in op 75%!! KOP OP!!!

Paat.
  8. Lia de Wild:
    12 februari 2015
    Hallo Bram.
    Leuk om weer iets van je te horen. Heel veel succes zaterdag.
    Groetjes Rien Lia.
  9. Frans de Kwant:
    13 februari 2015
    Hey Bramme,

Lijkt me dat je alvast op zoek moet naar een kopppeltje Canadian Gooses , die vervolgens plukken en in je bushjackie proppen, lekker warm..

Frans