Huisdier, Elephants and Trails Lodge....

14 maart 2015 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Hey allemaal!!

Weer even een update vanuit Kingfisher camp, Marakele Park. Zoals gezegd een verhaaltje over ons nieuwe huisdier hier: "Number 3" een Redwing Starling.

IMG-20150210-01668 Onder het rieten dak van onze eet-en studie 'lapa' zit een nest van een kleine familie Redstar lapwings. Drie weken geleden, na terugkomst van een safari drive was dit kleintje uit hIMG-20150222-01703et nest geduwd door zijn twee broertjes/zusjes (vandaar zijn naam)....We hebben geleerd de natuur zijn gang te laten gaan, maar in dit geval hebben we met z'n tienen het vogeltje opgepakt en het geprobeerd te voeden. Grappig man, elke dag grashoppers, mierenlarven ed zoeken. Maar na meer dan 3 weken is 'Nr 3' nog steeds alive and kicking! Probleem is alleen dat het niet vertrekt...we voeden niet meer, maar het blijft gezellig in het kamp hangen. Wel grappig hoor! Het wordt een beetje een tamme vogel, net als mijn dwergpapagaai en parkieten van vroeger!!20150223_185152

We zien natuurlijk ook nog steeds veel wildlife. Check even de nieuwe video van de olifant die wel erg dichtbij de auto kwam! Was mooi man, we reden terug zonder instructeur..super spannend! Dan voel je wel even de zenuwen door je keel gieren! Deze bull was in must (horny) en dan kunnen ze nogal eens onvoorspelbare dingen doen! Maar de kunst is om kalm te blijven! Grappig genoeg hadden we de avond ervoor een lecture gehad over elephant behaviour! Rustig praten tegen hem, onder geen beding mag de auto de auto aanraken, anders gaan ze daar aan wennen maar ja, hoe praat je tegen een olifant??!! Luister maar ;-)

Verder, zoals al op facebook gezet (jaja!!), hebben we deze week gewerkt in een nieuwe lodge die speciaal gemaakt is voor wandelen! Daar zou ik best stage willen lopen trouwens! Gaaf joh, 2 uur rijden van ons kamp, tegen de berg aangeplakt, super de luxe! De briefing was dat we maandag daar de gardening moesten doen, maar ja, this is africa, dus toen we aankwamen was het nog een grote teringzooi! Mijn europese logistieke hartje brak in twee bij het zien van zoveel puinhoop en ongecontroleerde zooi! Maar goed, na drie daagjes hard werken, kasten en wc's de berg opsjouwen, schoonmaken, vegen ed waren we een half uur voordat de eerste wandelende gasten aankwamen klaar! Bord ging als laatste de grond in!100_1555

Gaaf man, maar nog steeds spierpijn overal! Officiele opening is pas 19 maart, maar de eerste gasten waren natuurlijk de eigenaren! Enfin, alles nog steeds geweldig hier, alhoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat ik NL soms best mis, vooral jullie natuurlijk, met alle gezelligheid!

Veel groeten uit nog steeds zonnig en warm Afrika!

Kauli

1. Peter van Mens:
    14 maart 2015
    Hoi Bram; erg leuk om weer door jou op de hoogte gebracht te worden m.b.t. jouw belevenissen. Alle foto's heb ik nog eens bekeken en het filmpje van de Leeuw (pal naast jou) had ik nog niet gezien. Spectaculair als je aan het eten bent. Het was weer boeiend wat je geschreven had, dank je wel. Hard werken en veel studeren dus. Succes met alles en een fijn weekend gewenst; ook als je "gewoon" door gaat werken.
  2. Marianne kaulingfreks:
    14 maart 2015
    Weer een leuk verhaal, Bram, en inderdaad, bij het vogeltje op je hoofd moest ik ook aan je dwergpapegaaitje denken, zat ook altijd op je hoofd bij huiswerk maken (lang, lang geleden!!).
    Lees ook dat onderdeel van studie "bouwvak" is, misschien ooit toch nog eens een handige klusser in de familie?
    Geniet van alles, succes met studie en tot horens.
  3. Jeroen:
    14 maart 2015
    Bijzondere avonturen Brammetje. Mooi gesprek ook met die olifant! Geniet ervan de komende tijd!
  4. Peter:
    15 maart 2015
    No touching the car! Heftig hoor maar hoe indrukwekkend! Keep it cool broeder, gaat je goed af zo te horen...
  5. Mark van Mens:
    15 maart 2015
    Hey Bram, super leuk om al je verhalen te lezen! Geniet ervan!
  6. Paat:
    Olifantenfluisteraar!
  7. Judith:
    18 maart 2015
    Bram!! Wat spannend met die olifant. Ik voelde de zenuwen al bij het kijken van het filmpje, laat staan jullie!!! En dan zo rustig blijven. Fijn dat we zo met je mee kunnen genieten ;-)
  8. Hans van Wakeren:
    25 maart 2015
    Bramski! Nog geen spoor van de witte leeuw? Heb al je verhalen gelezen, boeiend! Kijk uit naar The Movie..:). Het ga je goed maatje.. Grtz. H.
  9. Anne:
    1 april 2015
    Hoi Bram,
    Altijd weer leuk om een verhaal van jou te lezen. Hoe is afgelopen maandag je examen gegaan?
    Geniet maar lekker door daar!!!!
    Liefs,
    Anne