Carnaval.....

16 februari 2015 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Der dieren dan maar....Mis ik natuurlijk wel, maar goed je kan niet alles hebben in het leven!

De testen zijn voorbij; waren wel even 3 aardige terug in de schoolbanken dagen met het leren van bomen, vogels, sporen in het zand en dingen als ecosystemen, biomes, klimaat etc. De resultaten worden vooral gebruikt om te kijken waar we staan na 3 weken in de bush! De resultaten zijn nog niet binnen, alleen die van de vogels; zowel " visual" als bij geluid...had 98% score, vond ik toch niet zo gek, maar in luister me ook suf op mijn nieuwe gekochte hp laptoppie zonder internet! De bomen ging denk ik wat minder, engelse namen, latijnse namen, hedendaags gebruik en een oud (stammengebruik of geloof) pfff, maar goed we wachten af...

Dus nu hebben we een week vrij!! Vandaag een auto gehuurd, 100 km verderop maar dat is een kippe(n)eindje hier. Nagel neue Volkwagen polo nu, 200 km op de tellert! Morgen ga ik met een paar van onze groep naar Pretoria. We gaan hier naar toe omdat ik iets moet uitzoeken met mijn rijbewijs; ik moet een zuid afrikaans iets aan mijn rijbewijs toevoegen om in juli gasten in een Landrover rond te rijden...wordt niet makkelijk hier, maar moet ergens beginnen! Ik verbaas me nog steeds over alles hier, zowel over de prachtige dingen maar ook simpele dingen als boodschappen doen als je in een stadje bent, internet, geen water, geen electriciteit, etc. TIA zeggen we dan....this is africa! :-)

Maar we gaan ook naar Pretoria omdat een mede student van ons in het ziekenhuis ligt, al anderhalve week. Niet goed, vanaf de schouders naar beneden verlamd op dit moment....Een jongen van 20 jaar, die een half jaar geleden de opleiding heeft afgerond, maar ons vaak beleidde op gamewalks als back up met geweer. Hij werkt hier op de logde in het park, maar ging een avondje stappen in het dichtsbijzijnde stadje hier vlakbij....auto ongeluk, hij reed zelf niet, maar zat wel bij iemand in de auto die gedronken had, en ze hadden allebei geen gordel om...Niet goed dus en heel triest hoe dom het allemaal ook is. En dan zeggen mensen hier dat het de cultuur is, drinken en geen gordel...ja kan zijn, maar dan is die cultuur wel f*cked up! Nu komen er dus regels vanuit het management van de company...ik zei nog...if the calf has been drowned, you demp the put...

Enfin, hoe dom ook, het is in en in triest, dus we gaan morgen langs met een groepje en elke dag praten we wel over hem...

Daarna ga ik met met een andere jongen 5 dagen naar een gamereserve op de grens met Botswana en Zimbabwe...eindelijk vakantie hahaha,. Super gaaf, maar de studieboeken gaan gewoon mee hoor! Kijken of we nog wat vogels aan de lijst kunnen toevoegen! We hebben een tent kunnen regelen dus autootje staat gepakt klaar!

Zoals gezegd, carnaval der dieren voor mij dit jaar!

Hopelijk tot volgende week! Dan weer met foto's want het duurt nu te lang om te uploaden TIA :-)