Arrival in King Fisher Camp, Marakele Park South Africa

26 januari 2015 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Hello allemaal,

Nou, het heeft even geduurd, maar volgens mij nu een beetje internet hier...Ben nu bezig met m ijn 5e dag in Kingfisher Camp, Marakele Park; de campus van NJ More College. Eigenlijk is het in een woord samen te vatten: FANTASTISCH!

De groep is anders omdat er mensen zijn afgevallen, maar super. We wachten nog op een deelnemer uit India die problemen had met zijn visum. Heel erg nieuw alles, en het ritme van de dag is best strikt tot nu toe:

- 4.45 wordt je gewekt, voor licht ontbijtje

- 5.30 in de Landrover op pad voor een 5 uur practical, lees een supergave Safari. We zien elke dag heel veel dieren, including big 5, maar ook vogels, en bomen etc. Er zijn hier 952 verschillende soorten vogels....en dan allemaal de engelse namen...pfff, de bomen allemaal met de latijnse namen...het is niet makkelijk maar super!!

11.00 terug in camp! Ontbijt en er achteraan een lecture in de library van een uur; over ecosystemen, geschiedenis, klimaat, sterren enz enz. Interesting!!

12.30 Free time to study en om 15.30 lunch.

16.30 Game drive of game walk tot uur of 19.00. Dan een "sundowner" (bier) in de camp of op een mooie plek als we met de landrover zijn. Dan lekker eten, en om een uur of 10 ben je wel echt op....

Zie bijgaand wat foto's, studiemateriaal, mijn huis, de auto met de tracker seat voorop (de lepel leg in nog wel een keer uit...:-) en van het camp. Ik ben helemaal happy hier!

P1260013P1260015P1260016P1260017P1260020

De verblijven zijn dus super luxe maar een giftige spin of vleermuis met rabius in je tent hoort er wel gewoon bij. De tweede dag tijdens onze lecture kwam er langs de schoorsteen een van de giftigste slangen van de wereld naar binnen zetten...de black mamba....wij als studenten super geinteresseerd natuurlijk, maar de trainers hadden lichte paniek en dirigeerden iedereen naar buiten. Als die je pakken, kun je het wel schudden.....super spannend! En zo is er elke dag wel wat...vandaag een mannetjes leeuw die op 1 meter van onze auto voorbij liep....is wel spannend hoor!!

Nou, ga me voorbereiden voor het ontvangst zo meteen van 6 nederlandse gasten, familie en vrienden van de aandeelhouders van het het park waarmee we een bushwalk gaan maken. Geweren mee!

Hopelijk tot snel!

Bushranger i.o. Kaulingfreks

1. Peter van Mens:
    26 januari 2015
    Wat leuk Bram om dit te kunnen lezen en zien; Heel fijn dat je daar "happy" bent. Het is natuurlijk een compleet andere wereld, boeiend en de studie zal best zwaar zijn. Ook leuk foto's trouwens, vooral die met de olifant op de achtergrond, dat ziet er wel erg echt uit. "Geweren mee", voorzicht hè en veel succes en plezier toegewenst. Vanavond heb ik een boerenkool diner in " Molenhoek"; dit van de Herendag van de golfclub; de geweren kunnen we thuis laten; see you, Peter.
  2. Mark van Mens:
    26 januari 2015
    Wat ontzettend gaaf om te lezen Bram! Geniet er lekker van. Ik kijk alweer uit naar je volgende blog. Groeten, Mark
  3. Marianne kaulingfreks:
    26 januari 2015
    Geweldig Bram, om die foto's te zien en je leuke verhaal. Hel fijn dat je je daar zo goed voelt en van alles geniet. Keep in touch!
  4. Anouk:
    27 januari 2015
    Bram!! Fantastisch je verhalen te lezen. Ik lach hardop! Echt á la Bram, helemaal in z'n hum en helemaal op je plek zo te lezen. Erg super dat het zo goed bevalt! Ben blij voor je! :) Leuke foto's ook!
  5. Paat:
    28 januari 2015